Superahah

Navigate
Status cinta :*

03/06/13 - Aku kena belajar hidup macam ni. Sampai bila kena terus layan perasaan. kan? Kau boleh hidup lah Ayu. Kau akan terus hidup sekiranya masih ada oksigen. Tapi tidak apabila sudah kehendakNya :') Saya yakin boleh!




Chit-chat


Past Tense

  • Sambut New Year rumah Umi :D
  • Abang pergi sarawak :o
  • First Ever Giveaway Dah Tamat :)
  • Boleh buat tempahan :D yeah !
  • Tutorial : Cute twitter widget
  • PMR? ALHAMDULILLAH
  • hot story hari ni.
  • PMR?
  • braces ?
  • Salam Jumaat


  • Older post                        Newer post

    Tutorial : Transparent Header (Photoscape)


    - Assalamu'alaikum dah hye semua warga beloger. Nampak header di atas tu? Haaa jangan ambik! *Tegasan. Header di atas tu kawan aku yang suruh buatkan. Cantik tidak? Cantik :3 Hehehe.

    - Berkaitan dengan doodle tu. aku cari dekat google dan aku telah pun inform dekat tuan punya doodle. *actually doodle tu freebies. jadi tidak salah lah :3 aku ambik satu :) Cuma color aku tukar sebab kawan aku nak color pink. Font pula aku baru download dari dafont.com. Tambahan seperti doodle rama-rama dan bunga-bunga tu aku carik dekat google juga. Amacam? Heeee.

    • Tutorial transparent header using photoscape 
    Mula-mula tuto ini di request oleh yuyu *Sorry lambat :(

    1. korang kena clik sini . Dan save as tu gambar. Actually ini gambar transparent, jadi jangan terkejut kalau kosong hee :D

    2. cari gambar yang korang download tadi dan buka dekat photoscape 


    3. click pada bahagian ''object'' dan click huruf ''T'' untuk start buat tulisan.


    4. ikut step yang diberi dalam gambar .


    5. ini pula step nak masukkan doodle dalam header


    6. Cari gambar doodle yang korang nak letak.


    7. ikut step yang diberi.


    8. Cari perkataan ''save''


    9. Taip nama dan click save.Done !




    I'm just an ordinary girl who live in an extraordinary life



    1 Comments:

    Blogger Mizz Hatver said...

    Wah nak cubalah :) Jemput visit my blog ohkey :3 http://dotdotputrymirah.blogspot.com/

    1/2/13 

    Post a Comment

    - Hye sudah baca entry ? Alhamdulillah.
    Do comment dear :D