Superahah

Navigate
Status cinta :*

03/06/13 - Aku kena belajar hidup macam ni. Sampai bila kena terus layan perasaan. kan? Kau boleh hidup lah Ayu. Kau akan terus hidup sekiranya masih ada oksigen. Tapi tidak apabila sudah kehendakNya :') Saya yakin boleh!




Chit-chat


Past Tense

  • Hello sunshine
  • I was born thiss way
  • What a day
  • This is me
  • check this out!


  • Older post                        Newer post

    what happen to me today

    Hello readers and Assalamu'alaikum..

    Hari ini aku happy sangat sampai tidak tahu mahu bagi tahu macam mana. Huh? Okey, now aku nak bagi tahu apa yang jadi hari ini. Tadi pagi aku ada lawatan pergi ke UMS, nama yang lebih spesifik ialah Universiti Malaysia Sabah. Kami adakan lawatan tu untuk release tension for PMR students. Aku bangun macam biasa hari ni baju biasa juga yang selalu aku pakai pergi sekolah, I mean... School uniform lah, I bring my DSLR to take pictures. *banyak benda aku gambar, orang pun ada

    Seramai 34 pelajar ikut lawatan tu dan kami semua satu kelas. Memang best dapat jalan-jalan dengan kawan-kawan, maklumlah ini first time kami together-gether jalan. So, sampai jak dekat sekolah kita orang kena suruh berhimpun ada pengumuman dan bertolak pada jam 8;30 am. Time perjalanan tu aku rasa ambil 30 minit jak kutt untuk sampai dekat UMS tu. Okey nak cerita sikit, sebelum jalan atau sebelum naik bas sekolah tu, semua orang sudah stanby dia orang punya DSLR, Camera and Handphone. Canggih-canggih pula tu..

    So, tepat jam 8;30 semua pelajar kena suruh naik bas sekolah then pakcik yang memandu tu pun jalan bawa kami pergi OneBorneo. *eh? perasan pula pergi 1b. Actually kedudukan UMS tu memang strategik you know? Sebab UMS terletak berdekatan dengan shopping mall yang terbesar dekat Sabah. So, memang sah lah ada mulut yang tidak berhenti cakap pasal nak shopping dekat 1b. Hahaha.. Actually, I tak nak tipu sebelum jalan semua orang sudah bergambar pun. Ada kek lagi!

    Okey, time sampai dewan chancellor tu, kami ada kena bagi sedikit taklimat dari pengurus muzium yang ada dekat UMS tu. Kalau tidak silap nama dia Fazilah April a.k.a April. *perempuan and dia cantekk sangat ! So, kak april ada bagitahu kami semua pasal penubuhan UMS tahun 1994. Time tu Tun Dr Mahathir Mohamad jadi perdana menteri. So, PM cakap kalau rakyat sabah sokong PM, PM akan dirikan sebuah universiti di sabah. Kak april tu cakap lagi nombor 9 merupakan nombor keramat UMS di sebabkan ; keluasan tanah sebesar 999 hektar dan tangga library dan dewan chancellor sebanyak 99 anak tangga.

    Lepas jak dengar taklimat tu, kami pergi pula melawat muzium marin. Muzium marin ni terletak berdekatan dengan laut and laut tu memang cantik. Dalam akuarium tu, ada penyu besarr sangat and ada one,two,three ikan yang sangat besarrr! *aku rasa lebih dari 3 kutt. Tapi yang penting memang ramai orang gambar sama ikan besar tu. Aku jak yang tak. Dekat dalam akuarium tu ada ikan dolphin yang kena awet and then tulang ikan paus yang besar. Kalau masuk sana memang bulu roma naik. entah kenapa ada roh ikan kutt? hahaha...

    Lepas jak dari dewan chancellor, muzium marine and akhir sekali kami pergi dekat Library. Dekat library kami ada pergi dua tempat. First tu library khas untuk peristiwa-peristiwa dan buku-buku ucapan mantan-mantan perdana menteri kita. Oh lupa pula nak bagitahu, kalau nak ke bahagian library kena naik bas juga sebab jauh. UMS merupakan sebuah universiti yang terbesar dan tercantik di Asia disebabkan mengekalkan landskap dia. Then, kami pergi ke bilik buku yang paling expensive. Nak tahu kenapa expensive? menurut taklimat yang diberi, bilik tu dibina dengan harga 1 juta ringgit. Mahal kan? Manakala, bilik perdana menteri bernilai 8 ratus ribu. woww!

    Sudah siap baca buku, belek-belek buku *tak baca pun. Ambik gambar dekat kerusi yang empuk. Kami semua pun beredar pergi cafe. cafe dia best tahu! makanan murah minuman pun murah. Segelas horlicks hanya RM1.50 sahaja. murah kan? Tadi aku order Chicken Chop. Harga dia RM5 tapi chicken chop ni nasi dia keras sikit, ayam pun keras kalau mahu gigit, patah kutt gigi. Hahaha...
    Lepas semua orang makan cikgu pun call la pakcik yang drive bas sekolah tu. Tidak lama kemudian, semua orang naik bas then pulang.
    best experience ever, tyme dekat akuarium tu, aku teringat kesah lampau. Time aku budak-budak aku pernah bergambar dengan budak lelaki dekat akuarium tu. Hahaha..

                                                                         


    I'm just an ordinary girl who live in an extraordinary life



    0 Comments:

    Post a Comment

    - Hye sudah baca entry ? Alhamdulillah.
    Do comment dear :D